Design Thinking is een methode, een manier van denken en werken om op een innovatieve en creatieve manier problemen op te lossen of nieuwe producten en diensten te ontwikkelen. Het is een proces van denken en creëren in groep. De kracht zit dus in co-creatie.
Marketing is voor de meeste professionals vooral een tactische aangelegenheid: welke middelen kunnen we inzetten om zo snel mogelijk resultaat te behalen? Design Thinking kan zorgen voor een compleet andere mindset: hoe kunnen we de issues van vandaag en morgen aanpakken? Hoe kunnen we nieuwe wegen bewandelen om werkelijk waarde voor onze klanten te creëren? Hoe kunnen bedrijven de uitdagingen van vandaag omzetten in kansen voor morgen? Welk mentaal frame kunnen we hiervoor gebruiken?
Wat Design Thinking onderscheidt van andere innovatiestrategieën is de mensgerichtheid. Wat hebben mensen nodig? En dan niet vanuit een traditioneel marketingperspectief waar de vraag ‘waar mensen behoefte aan hebben’ gesteld wordt om een bestaand product of dienst te verbeteren. Henri Ford gaf dit begin vorige eeuw al aan: “If I had asked my customers what they wanted, they’d have said a faster horse.”
Saskia Westerduin, creatief coördinator van Ministry of Makers & design manager, legt aan de hand van hands-on methodologieën en cases uit hoe u designdenken in uw bedrijfsvoering kunt integreren.
Geïnteresseerd?
Deze infosessie vindt plaats op donderdag 2 juni 2016 om 17:00 uur bij TIO3 in Ronse (Oscar Delghuststraat 60).
Inschrijven kan via volgende link of op https://www.texincubator.com